Recogida de Firmas para evitar que más de 200 gatos del Refugio Sos Gats acaben malviviendo de nuevo en las calles de Barcelona

Para: Districte de Sant Andreu de Barcelona y Oficina Protecció d'Animals Direcció d'Educació Ambiental Ajuntament de Barcelona

Barcelona, 26 de abril de 2011

Como bien sabéis, esta asociación nació hace casi seis años con el propósito de salvar a los gatos que malvivían en las vías de la RENFE y que morían masacrados por las excavadoras como consecuencia de las obras del AVE.

Gracias a nuestro esfuerzo, recogimos más de 600 gatos entre la Sagrera y la Maquinista. La gran mayoría de ellos pudimos reubicarlos en la gatera-refugio de Baró de Viver, espacio que conseguimos gracias, en parte, al importante apoyo popular a través de la numerosa recogida de firmas.

El tiempo pasó rápidamente y el pasado Julio del 2010 la junta (ilegal) entonces vigente firmó un convenio de cierre de la gatera. A partir de ese momento, se producen enfrentamientos por el enfoque que debía darse a la salida de los gatos que alberga el recinto.

De una parte, aquellos que pensábamos que tras cuatro años acogidos en nuestra gatera-refugio (su casa) merecían un refugio similar o mejor que el nuestro.
De la otra parte, aquellos que apoyaban su reubicación en colonias abiertas en la calle.

Debido a las diferencias existentes, la junta anterior presentó su dimisión con fecha 2-2-2011. Como consecuencia de ello, con fecha 4-2-2011 se realizó una reunión urgente en la que se explicaron los hechos y se eligió una nueva junta.

Quince días más tarde, las personas que dimitieron formaron una nueva asociación, DEGATS, y convocaron otra reunión en la que desmentían su renuncia de SOS GATS.
Por todo ello, nosotros solicitamos una mediación en la Direcció General de Dret i d'Entitats Jurídiques del Departament de Justicia de la Generaliat de Catalunya, para regularizar la situación.

Después de muchos esfuerzos y tras contactar con multitud de asociaciones y refugios, la Asociación Proteger los Inocentes de Lleida, respondió a nuestro llamamiento, ofreciéndonos parte de su espacio para construir un refugio para nuestros gatos.
Este proyecto se presentó al Distrito de Sant Andreu que manifestó su conformidad al ser la mejor solución y que aprobó el coste del mismo. Desafortunadamente, tras la presión continuada de la junta dimisionaria anterior i la Plataforma Gatera Ja!, se frenó el proyecto.

Por todo lo anteriormente expuesto, desearíamos contar con su firma para impedir que los más de 200 gatos que a día de hoy residen en nuestro refugio no acaben sus días abandonados de nuevo en las calles de las que tanto esfuerzo nos costo rescatarles, pues consideramos una aberración el abandono de cualquier animal, y más aun el de unos animales que llevan casi 5 años viviendo en nuestro refugio, atendidos veterinariamente, con cariño, con comida y agua limpia, tranquilos y ajenos a los peligros externos ¿Cómo puede alguien creer que el mejor sitio para ellos es la calle teniendo como opción un refugio en plena naturaleza, con atención veterinaria, seguridad y cariño? ¿Quién quiere tener a 200 animales salvajes, desorientados, nerviosos, muertos de miedo debajo de su coche y a la puerta de su casa, esperando que alguien les ofrezca algo de comer y preguntándose porque le han vuelto a abandonar?

NO PODEMOS PERMITIRLO FIRMAD LA PETICION!.

Gracias.

La junta de SOS GATS.

-------------------------------
Petició de signatures per evitar que mes de 200 gats del Refugi Sos Gats acabin malvivint de nou als carrers de Barcelona

Barcelona, 26 d’abril de 2011

Como bé sabeu, aquesta associació va néixer fa gairebé sis anys amb el propòsit de salvar els gats que malvivien a les vies de la RENFE i que morien massacrats per les excavadores com a conseqüència de les obres de l’AVE.

Gràcies al nostre esforç, vam recollir més de 600 gats entre la Sagrera i la Maquinista. La gran majoria els vam poder reubicar a la gatera-refugi de Baró de Viver, espai que vam aconseguir gràcies, en part, a l’important suport popular a través de la nombrosa recollida de signatures.

El temps va transcórrer ràpidament i el passat juliol del 2010 la junta (ilegal) aleshores vigent va signar un conveni de tancament de la gatera. A partir d’aquell moment, es produeixen enfrontaments per l’enfocament que havia de donar-se a la sortida dels gats que alberga el recinte.

D’una part, aquells que pensàvem que després de quatre anys acollits a la nostra gatera-refugi (casa seva) mereixien un refugi similar o millor que el nostre.
De l’altra part, aquells que recolzaven la seva reubicació en colònies obertes al carrer.

Degut a les diferències existents, la junta anterior va presentar la seva dimissió amb data 2-2-2011. Com a conseqüència d’això, amb data 4-2-2011 es va realitzar una reunió urgent on s’explicaren els fets i es va escollir una nova junta.

Quinze dies més tard, les persones que van dimitir formaren una nova associació, DEGATS, i convocaren una altra reunió on van desmentir la seva renúncia de SOS GATS.
Per tot això, nosaltres vam sol•licitar una mediació a la Direcció General de Dret i d'Entitats Jurídiques del Departament de Justicia de la Generaliat de Catalunya, per tal de regularitzar la situació.

Després de molts esforços i havent contactat amb multitud d’associacions i refugis, l’associació Proteger los Inocentes de Lleida, respongué a la nostra crida, oferint-nos part del seu espai per a la construcció d’un refugi pels nostres gats.
Aquest projecte es va presentar al Districte de Sant Andreu que manifestà la seva conformitat donat que era la millor solució i que aprovà el cost del mateix. Malauradament, després de la pressió continuada de la junta dimissionària anterior i la Plataforma Gatera Ja!, s’aturà el projecte.

Per tots els fets exposats anteriorment, desitjaríem comptar amb la vostra signatura per mirar d’impedir que els més de 200 gats que a dia d’avui resideixen al nostre refugi no acabin la seva vida abandonats un altre cop als carrers dels quals amb tant d’esforç els vàrem rescatar. Considerem una aberració l’abandonament de qualsevol animal, i més encara el d’uns animals que porten gairebé 5 anys vivint al nostre refugi, atesos per veterinaris quan cal, amb tota la nostra estima, amb menjar i aigua nets, tranquils i sense haver-se de preocupar pels perills externs. ¿Com pot creure ningú que el millor lloc per a ells és el carrer, tenint com a opció un refugi en plena natura, amb atenció veterinària, seguretat i estima? ¿Quí vol tenir 200 animals mig ferals, desorientats, nerviosos, morts de por a sota del seu cotxe i a la porta de casa seva, esperant que algú els ofereixi alguna cosa de menjar i potser demanant-se perquè els han tornat a abandonar?

NO HO PODEM PERMETRE SIGNEU LA PETICIÓ!

Gracies

La junta de SOS GATS.

-------------------------------

Signature gathering,

For anyone who does not know, SOS Gats was created about 6 years ago to save the cats living in and around the area in Barcelona where the high speed train station was to be built from certain death as a result of the major building work being carried out there. More than 600 hundreds cats have been rescued up to date, 200 of which remain housed in a refuge the association built in a terrain the City Hall allowed them to use to shelter and take care of them. Now the City Hall wants the terrain back and for the cats, now neutered, to be “freed” back in the street. As a result, the association has split in 2 factions: some of its members want to comply with this demand, and some want to rehouse the cats in another refuge situated in the mountains of Lleida, 2 hours away from Barcelona There, they would have shelter, plenty of place to roam, plentiful fresh water and food and veterinary care when necessary. Please sign this petition in support of this second option, to avoid all these cats to be subjected again to a harsh and probably short life in the streets.

WE CANNOT ALLOW FOR THIS TO HAPPEN, PLEASE SIGN THE PETITION!

Thank you very much.

Sos Gats Managing Board